Izbira pravega računovodstva je zelo pomembna odločitev za podjetje, saj lahko bistveno vpliva na poslovanje, predvsem pa na potek dela pri sodelovanju. Računovodstvo potrebujete, da za vas ureja oddajanje DDV, obračuna plače ter vam pripravi poročila. Dobro sodelovanje mora od podjetja zahtevati čim manj truda poleg dostave dokumentov in komunikacije, obenem pa vse pomembne dokumente pravilno in do roka oddati, tudi mesečna poročila za podjetje.

1. Določite obseg sodelovanja in zahtevano izkušenost računovodje Pri izbiri računovodstva morate dobro opredeliti storitve, ki jih potrebujete, da veste, kakšno računovodstvo iščete. Manjša podjetja ali samostojni podjetniki bodo potrebovali osnovno računovodstvo in knjigovodstvo. Večja podjetja bodo potrebovala računovodstvo, ki ima izkušnje na primer na področju tujine, davčnega svetovanja, financiranja, kot tudi samega sodelovanja s takimi podjetji, saj to zahteva popolno zaupnost, prilagojenost in poznavanje specifične zakonodaje za taka podjetja.
Preverite torej, če ima računovodstvo izkušnje pri sodelovanju s podobnimi podjetji ter vam lahko zagotovi željen način sodelovanja.

2. Zanesljivost Tukaj imamo v mislih predvsem dolgoročno sodelovanje, saj ob izbiri računovodstva izbirate svojega partnerja, ki v najboljšem primeru raste z vami in z njim sodelujete več let. Na listi prioritet bi zato morala biti tudi podpora ob visoki rasti vašega podjetja, ker za stresna obdobja pridobite partnerja, na katerega veste, da se lahko zanesete.

3. Način obračunavanja storitev Razumevanje obračuna storitev je pomembno, da se izognete nepričakovanim stroškom. Nekatera računovodstva delajo s fiksnimi cenami, medtem ko druga računajo na podlagi opravljenih storitev ali dodatnih zahtev.

Tip obračunavanja bi moral biti tak, da ga razumete in je predvidljiv, da lahko sledite stroškom. V večini primerov se je pri nas izkazalo, da je fiksen mesečni znesek boljša izbira, saj je tako vključeno vse, kar potrebujete. Posveti z vašo računovodjo so pomembni, da imate ob dvomu vedno nekoga, ki se s takimi dogodki redno srečuje.

4. Partnerski odnos in prilagodljivost Dober računovodski servis deluje kot partner vašega podjetja. To pomeni, da bo sodeloval z vami pri izboljšanju poslovnih procesov in se prilagodil vašim potrebam. Tako boste z dobro izbiro prihranili že pri svojem delu, saj boste za prenos dokumentov in prejem poročil uporabili način, ki je vam najbolj smiseln in ste ga vajeni.

Na podlagi teh vprašanj ste pri sebi že našli tiste najpomembnejše odločevalne faktorje. Svetujemo tudi radi, da v primeru, da ste že imeli računovodstvo za nazaj, pogledate sodelovanje ter dobre prakse uporabljate še naprej, z novim računovodstvom pa rešite težave, ki so vas motile.